Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 26 September 2012

Pratonton Anwar Pertikaikan Hudud Kenapa Nik Aziz Bersahaja

Inilah persoalan yang timbul dari Pratonton Anwar Pertikaikan Hudud Kenapa Nik Aziz Bersahaja. Kenapa isu sebergini Nik Aziz tidak penah mempertikaikannya. 

Adakah kerana Anwar seorang yang dianggap Anugerah Tuhan oleh isterinya Wan Azizah, menyebabkan pengecualian dalam pertikaian dari Pratonton Anwar Pertikaikan Hudud Kenapa Nik Aziz Bersahaja


Seperkara lagi adakah PAS sanggup dengan secara sahih, menggugurkan idealisme Negara Islam dan Hukum Hudud demi memenuhi kehendak DAP dan PKR? Bukankah itu seperti seekor kaldai belaan Pakatan Haram.

 Inilah yang persoalan yang disembunyikan di dalam PAS. Inilah realiti yang sedang berlaku di dalam PAS hanya sekadar terlaung-laung kecoh dalam Facebook dan pentas ceramah sahaja. tetapi setelah menang mana-mana PRU terus terdiam terhenti walaupun PAS telah memegang Kelantan lebih 22 tahun.   

PAS tidak penah ikhlas dalam memematabatkan hukum Hudud kerana mereka telah mewartakan dalam undang negeri Kelantan tetapi gagal melaksanakannya. Kerana desakan rakyat atas pembuktian dalam pelaksaan Hudud di Kelantan Nik Aziz terdiam dan merasakan Pas Kelantan mula terjerat dengan tindak tanduk sendiri untuk melaksanakan hukum hudud. Dr Mahathir sudah memberi lampu hijau, malah bersedia mengambil hudud Pas untuk dilaksanakan di Malaysia jika ia berjaya membanteras kegiatan jenayah dan menepati 100 peratus syariah Allah. sambung disini

No comments:

Isu Terkini

get this widget here