Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 11 November 2012

Ada Sarang Ular Sebalik Bendera PAS


Apa sudah jadi dengan PAS apabila akar umbi PAS semakin insaf dengan muhasabah diri mengatakan terlapau banyak kepenincangan di dalam PAS. Kini Akar Umbi PAS Insaf Dan Berani Serang Perosak PAS

Pas bukan sebuah parti yang bermasalah dari segi dasar tubuhnya, sebaliknya pengemudi dalam parti itu sendiri yang menyebabkan ia berada dalam konflik sebagiaman disaksikan sekarang.

Bekas Setiausaha Perhubungan Pas Selangor, Norman Toha berkata, terdapat pemimpin-pemimpin yang sudah lama dalam parti itu yang tidak bercakap seperti dahulu dan memperlihatkan perubahan sikap.

"Pemimpin-pemimpin ini sudah tidak boleh ditegur, mementingkan kuasa dan sudah mengetepikan agama demi survival politik sendiri.

"Malah, apa yang berlaku sekarang, pemimpin baru yang ada dalam Pas juga tidak faham matlamat penubuhan Pas sebagai Harakahtul Islamiah dan hanya memandang Pas sebagai sebuah parti politik semata-mata," kata beliau yang bertindak sebagai ahli panel Wacana Mengembalikan Pas ke Landasan Asal di sini, hari ini.

Beliau turut mendakwa kebanyakan pemimpin ini hanya ingin merebut kuasa semata-mata.

Sehubungan itu beliau mengingatkan pemimpin-pemimpin Pas agar kembali kepada landasan Harakahtul Islamiah.

"Perjuangan Harakahtul Islamiah bukan hanya wadah perjuangan untuk ahli Pas semata-mata, malahan juga untuk mereka yang perjuangkan Islam.

"Kalaupun ada agenda politik mestilah tertakluk kepada Islam. Politik tidak boleh atasi agama Islam tetapi perlu ikut agenda dakwah dan Harakahtul Islamiah," jelas beliau lagi.

Sehubungan itu, beliau menyarankan kepimpinan Pas perlu menyaring pemimpin-pemimpin baru Pas supaya mempunyai standard sebelum diambil menjadi pemimpin.

Katanya, calon-calon pemimpin perlu mempunyai ilmu, tarbiah, komitmen yang tidak berbelah bahagi dan perlu taksub pada Islam serta Rasul; bukannya taksub pada manusia. Sumber

No comments:

Isu Terkini

get this widget here