Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 11 November 2012

Dalang Disebalik Suara Nik Aziz



Dunia masyarakat islam di negara ini semakin hari semakin dihujani dengan hujah-hujah mengelirukan masyarakat! semua kerana Matalamat yang menghalalkan cara!

Keinginan membuak-buak untuk mengejar cita-cita ke Putrajaya telah menyebabkan Nik Aziz sengaja mengetepikan kepentingan masyarakat islam di Malaysia. 


Kebangkitan Nasharudin Mat Isa yang menggesa Nurul Izzah menarik balik kenyataan tersebut. Kerana ini satu usaha yang amat mengelirukan masyarakat islam!

Langsung tidak memberi kesan kepada Nik Aziz untuk mengubah pandangannya! Siapakah Dalang Disebalik Suara Nik Aziz ?

Berbalik kepada kenyataan Nurul Izzah Anwar berhubung hak kebebasan beragama di negara ini seolah-olah menggambarkan wujud ‘pakatan besar’ mengikis akidah umat Islam melalui strategi terancang. 

Sepatutnya semua pihak perlu bangkit mempertahankan kesucian Islam di samping mendesak Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu bertanggungjawab tanpa cuba mengalih pandangan umum.

Tertapi ini tidak berlaku dan bergitu juga Nik Aziz yang lebih rela menyembunyikan semua pandangan pihak lain termasuk anaknya Nik Abduh yang juga terang-terang mempertikaikan kenyataan nurul izzah. Siapakah Dalang Disebalik Suara Nik Aziz ?

Pada situasi sebenarnya siapakah yang kuat  memperngaruhi  segala keputusan Nik Aziz? 

Situasi dari kenyataan Nurul Izzah sudah tentu memberi kelebihan kepada usaha memancing undi di Sarawak dan Sabah. Sudah tentunya ini amat menggembirakan DAP.

Berpunca dari inikah yang Nik Aziz berasa amat selesa mememdam semua cerita kerana terbayang faedah kenyataan Izzah mampu meraih lebih ramai pengundi dari Sarawak? 

Nik Aziz semakin merelakan diri menghalalkan pemasalahan kekeliruan masyarakat islam, yang mengjadi lebih kronik kerana agama dipergunakan sebagai satu alat untuk mendapatkan sokongan, kuasa politik dan seumpamanya. WAJARKAH KITA BERGINI, sepatutnya kepentingan agama perlu didahulukan melebihi kepentingan politik. Siapakah Dalang Disebalik Suara Nik Aziz sehingga menyebabkan mata Nik Aziz terpejam rapat memperjuangkan kebenaran?


No comments:

Isu Terkini

get this widget here