Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 31 December 2012

Kisah Benar Mengenali Nurul Izzah Anwar Ibrahim Yang Sebenar

Siapakah dirinya yang sebenar? Adakah ini cukup menggambarkan siapa dirinya? Dan layakkah dicalonkan sebagai Srikandi Negara ataupun lebih layak sebagai Srikunta-kinte negara? Kisah Benar Mengenali Nurul Izzah Anwar Ibrahim Yang Sebenar

Tetapi kehadiran anak beranak ini dalam arena politik Malaysia lebih mendatangkan masalah dari memberi kebaikan.

Dalam dasar perjuangan mereka lebih mengutamakan masalah keluarga berbanding memperjuangkan nasib rakyat! Lihatlah apa yang berlaku dari tahun 2008 hingga hampir menjelang 2013. Apakah yang keluarga ini bawakan?

Sepanjang tempoh 5 tahun ini terlampau banyak seri demonstrasi yang jumlah penyertaan berkurangan saban tahun. Apa pertandanya kalau semakin berkurangan! Adakah semakin ramai rakyat menyedari muslihat anak beranak yang mempergunakan isu kepentingan rakyat demi menutup harapan anak beranak yang sebenar, agar sentiasa simpati kepad keluarga ini? Bukti terbaru harapan simpati mereka, bakal datang iaitu himpunan shamsidar demi pertahankan Anwar dari dimalukan dengan kekalahan kes saman 100 juta kepada Nallakaruppan ? Kalau sudah yakin mereka benar, kenapa mesti menghalang siapapun saksi yang perlu tampil?



Bukankah pertanda mereka terlampau utamakan masalah keluarga yang sememangnya banyak bermasalah dengan negara?

Apa jasa mereka berdua kepada rakyat? Beranikah Anwar mendabik dada apa yang telah dibuat selama menjadi ketua pembankang? Anwar dan keluarganya lebih banyak menjalankan aktiviti sabotaj Tranformasi Kerajaan dari membuktikan kredibiliti sebagai penasihat ekonomi Selangor.

Malah dalam banyak-banyak masalah Selangor, hanya Khalib Ibrahim yang terkuntang-kanting membelit sampai bersimpul-simpul serabut keseorangan terkantoi! Dimana Anwar dan Nurul Izzah malah Wan Azizah sebagai presiden PKR? Mereka sekeluarga akan memilih jalan mendiamkan diri! kecuali kalau Khalib tersasul membabitkan keluarga ini! Alamat siaplah Khalib bagaikan diugut pula bakal tidak tercalon sebagai Menteri Besar lagi!

Kisah Benar Mengenali Nurul Izzah Anwar Ibrahim Yang Sebenar boleh dilihat dari perjalanan 5 tahun ini yang paling disukai keluarga ini adalah PERJUANGKAN PLURALISME untuk apakah sebenarnya ini! Adakah ini menjaminkan ticket bantuan dana bangsa asing? Atau ticket menggembirakan DAP dan PAP? Atau ticket mengalih perhatian semua pengundi bukan islam beralih dan setia kepada Anwar Ibrahim dan Nurul Izzah?

Menyetuh pluralisme yang ruginya islam kerana dalam perlembagaan negara islam sukar dicabar oleh mana-mana pihak kerana keistimewaan islam dalam perlembagaan yang terbaik dari mana-mana negara di dunia ini. Mana ada yang negara islam menghalang aktiviti memurtadkan islam malainkan Malaysia?

Tetapi sayang tindakan anak beranak ini lebih membuka pintu kebal keistimewaan islam dan melayu, demi apakah tergamaknya mereka sekeluarga? Bukankah selain ejen pemecah belah masyarakat islam PAS + pluralisme yang memberi keistimewaan bukan islam boleh menjaminkan undi yang tinggi?

Berbaloikah hingga bumi yang dipijak milik orang! Anda rasa berbaloikah? Anda rasa berbaloikah dengan generasi kelahiran anda? Anda rasa berbaloikah dengan amanah anda sebagai seorang beragama islam? Kitalah yang menilai dan kita yang menitiknya? Kisah Benar Mengenali Nurul Izzah Anwar Ibrahim Yang Sebenar adakah kita yakin mereka ini sesuai?
Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comment:

moeziq05730 said...

Narrated Sufyan ibn Asid al-Hadrami: I heard the Apostle of Allah (peace be upon him) say: It is great treachery that you should tell your brother something and have him believe you when you are lying.
Sunan of Abu-Dawood – Book 41 Hadith 4953

Isu Terkini

get this widget here