Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday 19 September 2013

Clare Rewcastle Terburai Skandal Projek Baitulmal Sarawak



Sekali anda baca Sarawak Report mungkin anda tertarik pendedahannya tetapi jika anda mengkaji secara mendalam, biar sampai PecahPalakMikir, ingin lampirkan dengan bukti dan fakta disebalik etika dan undang-undang negara, supaya anda faham dan nampak bertapa bodohnya pengarang Sarawak Report yang bercita-cita membangkitkan rasa benci rakyat terutama melayu islam, kepada Kerajaan Barisan Nasional.

1. HSL adalah sebuah public listed company, Berdasarkan Takrifan Syarikat Awam Berhad juga adalah di bawah takluk Akta Syarikat 1965, dan mempunyai sifat-sifat yang sama. Sesebuah Syarikat Sendirian Berhad yang telah berjaya dan ingin menambahkan ahli-ahlinya iaitu lebih daripada 50 orang hendaklah mengubah bentuknya daripada syarikat sendirian berhad kepada syarikat (Awam) Berhad (Public Ltd. Company) Bilangan ahli Syarikat Berhad ini tidak terhad tetapi hendaklah sekurang-kurang tujuh orang.

Dari sini kita kena faham sebarang keputusan untuk menggunakan dana dan khidmat dari HSL perlu mendapat kelulusan lembaga pengarah termasuk Eastbourne Corporation Berhad. Apatah mengeluarkan dana bagi kegunaan dan kepentingan syarikat individu. Tentu boleh mencetus pertelingkahan dan tentangan lembaga pengarah. 

ADAKAH SARAWAK REPORT MEMPUNYAI BUKTI YANG ANTARA LEMBAGA PENGARAH BANGKIT MELAPURKAN PENYELEWENGAN DALAM SYARIKAT?

2. Semua accounts dan aspek2 pengurusan di audit dengan terperinci mengikut piawaian antarabangsa oleh Firma Audit yang dibenarkan dan di awasi oleh Bursa Saham mengikut Undang-undang termasuk Undang-undang Anti- Rasuah.

Dari itu jika Sarawak Report mempunyai bukti-bukti yang jelas kenapa tidak bawa kemuka aduan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia SPRM. Kalau ada-ada yang beralasan tidak mempercayai SPRM, jangan berdalih kerana berapa banyak kes aduan Pakatan Rakyat dalam pembicaraan dan ada yang sudah disabit kesalahan.

MALAH BELUM PERNAH SEBARANG PENULISAN DARI SARAWAK REPORT DIGUNA PAKAI SEBAGAI BUKTI SESUATU KES MEMBABITKAN BN SARAWAK?

3. Audit Public Listed Company di buat secara telus dan transparent oleh Pengaudit Bebas yang terkemuka dan arif tentang selok belok Undang-undang dan pengumuman apa-apa jua tentang Kewangan dan konntrak-kontrak yang di perolehi di buat tiap-tiap 3 bulan kepada umum/public.

Dari sini Sarawak Report tidak berani menyentuh dan menyangkal akan ketulusan ini. Jika Sarawak Report mempunyai bukti keatas soal audit. PecahPalakMikir percaya awal-awal lagi puak-puak Pakatan Rakyat berlumba-lumba membuat aduan polis dan SPRM.

4. Kedapatan kontrak dan sebagainya adalah mengikut undang-undang, amalan serta etika terbaik. Oleh itu tiada unsur-unsur rasuah berlaku didalam apajua kontrak-kontrak yang di perolehi.

Bolehkah pihak Sarawak Report buktikan salah guna kuasa ini?

Part2, Sarawak Report memfitnah tanpa had, hingga pengarangnya mempamerkan kebodohan yang melampau tanpa memahami peranan dan etika Baitumal Sarawak mengikut syara.

Tujuan sebenar Clare mainkan isu ini dengan harapan timbul perasaan syak wasangka masyarakat islam terutama warga Sarawak, bangkit dengan penuh kemarahan, kerana penyelewengan wang zakat dan wakaf adalah perkara paling sensitif dikalangan umat islam. 

ISTILAH KEWANGAN ISLAM ADALAH ISTILAH PALING DIBENCI APATAH MENJADI PENJANA KEMAJUAN, PERPADUAN DAN KEMAKMURAN MASYARKAT UMAT ISLAM DI MALAYSIA KESELURUHAN BOLEH BERSATU.

Dengan harapan pepecahan ummah sudah pasti kemenangan besar PRU13 DAPAT DINAFIKAN PADA PRN SARAWAK YANG AKAN DATANG INI. Part 2 membuktikan 6 perkara.



Yang paling ketara pembohongan pengarang amat terang memperbodoh-bodohkan rakyat, adalah idea pembohongan kontrak yang lebih menunjukan Calare Rewcastle yang terlebih bodoh.

Hanya kerana ingin menghasut rakyat membenci Yb Daud, malah peluru sebenar kepada CM dan seterusnya untuk menghapuskan Barisan Nasional dan penguasaan kuasa politik bumiputera di bumi bertuah ini. Lihat 5 perkara yang paling mudah untuk memperdayakan rakyat.



Pembohongan besar oleh Sarawak Report yang berniat jahat semata-mata adalah saja membuat cerita untuk kepentingan politik pihak tertentu.

SESUNGGUHNYA CLARE REWCASTLE BROWN ADALAH JENTERA UPAHAN DENGAN BANTUAN DANA KUASA ASING,

FUNGSINYA UNTUK MENGHALANG PEMERKASAAN EKONOMI BUMIPUTERA DAN SEBAB ITULAH BELUM PERNAH SARAWAK REPORT MENYERANG MANA-MANA CAUVINIS YANG KAYA-RAYA TERUTAMA DARI DAP DAN PKR.

By PecahPalakMikir JANGAN TERHASUD SUMPITAN RACUN PERMUSNAH PENGARUH ISLAM, BANGSA MELAYU DAN BUMIPUTERA.

1 comment:

NutCrakcer said...

Ni yang aku benggang nih. Dah tahu dia buat pembohongan, kenapa tak saman. Saman lah tunggu ape lagi.

Isu Terkini

get this widget here