Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 10 September 2013

LGE TAKUT TIDAK BOLEH SELUDUP HANTU KE CEC DAP

Tiba-tiba LGE menggambar rasa takutnya menjelang CEC DAP yang kebih mencabar. Sebelum ini CEC DAP berjaya pertahankan Legasi Guan Eng kerana menidakan ahli lain terutama india dan melayu dari hadir mengundi.

DAP pada 14 Ogos lalu terpaksa akur dengan keputusan Pendaftar Pertubuhan (ROS) untuk mengadakan pemilihan semula CEC setelah mendapat tekanan dari pelbagai pihak, termasuk ahli akar umbi dan pemimpin parti itu. Rujuk Sini

Lebih menarik lagi, undi Zairil Khir Johari dan Vincent Wu yang didapati silap, kononnya yang pada mulanya mendapat tempat keenam dengan 1,202 undi, telah jatuh ke tempat ke-26 kerana parti itu mendakwa beliau sebenarnya hanya meraih 669 undi. Rujuk Sini

Sekarang Guan Eng sedang memainkan babak baru meraih simpati? Kononnya katanya dalam tempoh ROS MENAKLUKI DAP, pelbagai perkara boleh berlaku malah dalam setahun mereka tiada parti yang diibaratkan sebagai rumah.

“Kita tiada rumah, pemimpin tiada rumah, 150,000 ahli juga tiada rumah. Bagaimana kita hendak hidup, tidur dan mendapatkan perlindungan.

Kenapa Guan Eng becerita soal ROS takluki DAP? Atau sebenarnya sukar baginya mempertahankan legasi Guan Eng setelah pembabitan ROS dari penipuan kuncu-kuncu LGE sebelum ini dalam CEC DAP?

Ohh pengundi hantu boleh masuk ke CEC kali inikah?






No comments:

Isu Terkini

get this widget here