Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 10 September 2013

Persekutuan Kristian Malaysia Kuat Kerana Agen Melumpuhkan Perpaduan Melayu

Bila keceluparan Persekutuan Kristian Malaysia (CFM) membidas Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), agensi kerajaan yang dituduhnya sebagai keterlaluan mempertahankan nama Allah daripada dipakai oleh bukan Islam di negara ini. Tiada dikalangan melayu islam PAS dan PKR tampil mempertahan JAKIM yang bertanggungjawap menjaga kesetabilan agama islam negara ini.

Kegairahan Pengerusi CFM, Rev Dr Eu Hong Seng dilaporkan The Malaysian Insider hari ini merujuk terhadap satu khutbah Jumaat yang ditulis JAKIM yang disampaikan pada 6 September 2013 lalu.


“Kami merujuk kepada satu program televisyen iaitu tuduhan yang dilemparkan mengenai apa yang dipanggil plot Kristian untuk memurtadkan umat Islam, itu adalah tidak benar dan tidak berasas serta khutbah Jumaat rasmi ditulis Jakim yang disampaikan pada 6 September 2013 lalu,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Dimanakah orang-orang melayu islam kita? Sehingga himpunan selamat khalimah Allah jam 8 pagi di Makamah Rayuan Putrajaya hari ini adalah hambar.

Adakah kita merelakan kemenangan CFM?









No comments:

Isu Terkini

get this widget here