Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Wednesday 2 October 2013

#PCA Karpal Bergegar Air Mata Bukit Gelugur Menyalak Bukit

Akhirnya tercapai jua hajat rakyat Malaysia sehingga ada yang melalak-lalak ke Bukit Gelugur higga bercucuran air mata. Menyalak laa lagi menyalaklah tampa henti-henti. Tetapinsayang bukit yang disalakan tidak berganjak...

Kemenangan undi meluluskan Akta Pencegahan Jenayah 2013. Cukup membuktikan kerajaan bertindak tegas dalam membasmi jenayah terutama secara kongsi gelap atau gengterisme.

Kenapalah Pembangkang tegar sangat menentang Rang Undang-undang berkenaan yang jelas memihak kepada membela rakyat dari teraninaya oleh golongan haprak dan sampah masyarakat yang mengempis hak2 orang2 lain. 

YB BUKIT GELUGOR & pakatan pembangkang nak bela siapa sebenarnya..? Rakyat jelata atau Gangster-gengster? Atau sememangnya parti DAP adalah parti yang lebih prihatin kepada Gangster-gengster?

Kenapa mereka membantah seolah-olah hak dan kebebasan penjenayah merbahaya (organised criminals), Gangsters lebih penting dari hak kepentingan awam? 

Atau jawapan yang sebenarnya adalah ada antara mereka terbabit dengan kegiatan tersebut? Itu yang diperbualkan oleh masyarakat tetapi perbuataan mereka ini seakan mengiakan mereka sedemikian? Kenapa.

Adakah mereka takut kerana mungkin antara mereka yang mudah terkait dengan undang-undang ini? Atau mungkin juga ada perancangan yang sukar dibuktikan atau semakin membataskan pergerakan yang melangkau batas undang-undang.

Hakikatnya PCA bukan undang-undang menggantikan ISA. Kuasa menteri juga ditiadakan kerana kerajaan komited untuk tidak memberi kuasa kepada menteri bagi mengelak kerajaan dituduh menyalahgunakan kuasa oleh rakyat.

Menurut Zahid Hamidi "kami tidak layan perbezaan yang dikemukakan oleh pembangkang tetapi kerajaan serius dalam mengawal atau membasmi jenayah" Hari ini betul-betul team Barisan Nasioanal buktikan akan pelaksanaannya.

“Pembangkang jangan buat andaian tidak tentu pasal. Saya ucapkan terima kasih kepada badan bukan kerajaan (NGO) yang memberi sokongan pada pindaan undang-undang ini,” katanya dalam satu forum pencegahan jenyah yang dihadiri Zahid Hamidi.

Sekarang ini! apa yang sebenarnya pendirian Pakatan Rakyat? Kalau mereka memerintah Negara dan kuasa menentang jenayah dia orang nak longgarkan, apakah nak jadi pada kita semua. Wallahualam !

TAHNIAH KEPADA KERAJAAN BN DAN RAKYAT YANG MENENTANG PENJENAYAH

No comments:

Isu Terkini

get this widget here