Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Tuesday 24 December 2013

Video Ikan Dan Kerang Naik Ke Pantai Pertanda Berjaga-jaga


Jika kita ambil kira kisah yang pernah berlaku dalam sejarah tsunami di Indonesia pada december 2004. Ada kisah yang sama pernah berlaku seminggu sebelum berlakunya tsunami di Banda Aceh

Jadi kejadian sebergini di Lahad Datu bukanlah untuk kita bersuka-suka tetapi berjaga-jagalah dengan sebaik-baiknya.



Namun bergitu ada cerita dari penduduk tempatan
Sekadar Perkongsian!

Subhanallah! Ikan Kecil-kecil menyelamatkan diri ke pesisir pantai Tambisan, Lahad Datu, Sabah.

Kejadian ini berlaku di tepi pantai Tambisan pada pagi 24/12/2013 .. Difahamkan kejadian ini bukanlah pertama kali berlaku dan pernah sudah beberapa kali berlaku akibat apabila musim ikan besar mendarat di perairan Tambisan makan ikan yang kecil-kecil seperti dalam video ini akan ke tepian pantai untuk menyelamatkan diri daripada mangsa buruan ikan-ikan besar.

Nota Kaki : Bagi kita yang jarang melihat kejadian pelik seperti ini pastinya akan timbul perasaan gusar dan takut dan sering mengaitkan dengan kemungkinan perkara negatif. Usah kita berperasangka .. Sesungguhnya Allah maha berkuasa ... Yakinilah bahawa semuanya berada dalam pengetahuan dan perhitungan Allah s.w.t. Hati kita hendaklah dipenuhi keyakinan.

Hanya Allah yang maha mengetahui


3 comments:

Anonymous said...

Begitu juga dengan kejadian salji yang berlaku di Baitulmuqadis dan Vietnam merupakan suatu petanda yang tidak boleh di ketepikan. Subhanallah.

Anonymous said...

Kerang tu bkn kat sabah tp kat mesir. sedih la org keluarkan fakta yg boleh mengelirukan org awam.

Anonymous said...

lahad datu dilanda tsunami ikan tamban

Isu Terkini

get this widget here