Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 31 March 2014

#BedRoomMove Apa Sudah Jadi Wan Azizah Sengaja Engkar Pelembagaan PKR Ciptaan Anwar


Berdasarkan tulisan bertajuk "Anwar akhirnya menjadi Presiden PKR?" pada AUGUST 13, 2013. oleh Timmy Say..

Mengikut perlembagaan PKR, Wan Azizah tidak mungkin lagi menjadi presiden kerana mencapai tempoh maksima, 3 penggal berturut-turut menyandang jawatan itu. Rujuk Pautan ini

Cukup jelas membuktikan undang-undang cipta Anwar yang kononnya ingin memastikan PKR bukan sebuah parti dimonopoli golongan tertentu, sekarang hanya tinggal angan-angan kosong semata-mata. Sebuah angan-angan yang mengaburi rakyat kononnya pejuangan PKR lebih kepada rakyat tetapi hakikatnya perjuangan peribadi Anwar ke Putrajaya.

Kenapa ramai pemerhati politik mengatakan Dr. Wan Azizah untuk mempertahankan jawatan itu dengan dicabar oleh Anwar sebagai 'insurans'? Ini jawapan sinis dari twit Zulkifli Nordin


Kenapa tiba-tiba Zulkifli Nordin bangkitkan soal ROS? Adakah ini berkaitkan dengan PERLEMBAGAAN PKR YANG TIDAK MEMBENARKAN JAWATAN PRESIDEN PARTI DISANDANG MELEBIHI 3 PENGGAL BERTURUT-TURUT?

ADAKAH YANG DIMAKSUDKAN ZULKIFLI LEBIH KEPADA ANWAR SEDANG MEMASANG JERAT KEPADA ROS?

Situasi sekarang borang permohonan Wan Azizah telah dihantar dan bergitu juga Anwar Ibrahim. Ini membuktikan pertandingan antara suami isteri yang lebih digelarkan sebagai #BedRoomMove. PERSOALANNYA SELAMA MANA AHLI-AHLI AKAR UMBI PKR AKAN MEBACULKAN DIRI MEMBISU BILA MENYENTUH ISU PERLEMBAGAAN DILANGGAR PENGASAS PARTI ITU SENDIRI?



1 comment:

QalamQabut said...

Apa mau hairan sama perlembagaan. Perlembagaan dan undang2 Malaysia pun tak pernah dipatuhi, inikan pula perlembagaan parti.

PKR saja yang mengagung2kan pemimpin yang dijatuhi hukuman kerana kesalahan seks. Jika kebodohan begitu pun tak dapat nak diatasi, apa lagi perkara remeh mengenai parti keluarga Anuwar ini. Ikut suka hati demalah nak buat apa kepada PKR SDN. BHD.

Isu Terkini

get this widget here