Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 16 March 2014

#PrayForMH370 Penjelasan Rahsia Military Radar Tracking Malaysia dalam Misi #MissingMH370



Radar tentera biasanya memang tak pandang dengan lalu-lintas udara komersial pada laluan-laluan standard yang terbang 30,000 + kaki.




Langit penuh dengan kapal terbang .. berjujuk2. Biasanya pada skop Penjejakan, mereka hanya kelihatan sebagai blip .. terbang dalam laluan lurus bersama pesawat lain. Laluan ini memang dah di ketahui, jadi biasanya ia di abaikan.

TUDM lebih berminat dengan ancaman. Biasanya pada skop ancaman ni ialah benda2 yang bergerak pada trajektori balistik.. seperti missile ke, roket ke atau ICBM ke.. atau objek2 yang bergerak dalam halaju yang sangat tinggi... atau objek2 terbang yang terbang terlalu rapat dengan permukaan bumi. Objek2 ini lah yang amat menarik perhatian TUDM...

Kenapa TUDM hanya melaporkan radar tracking tersebut begitu? TUDM yang di tugaskan mempertahankan ruang udara Malaysia tidak suka menunjukkan sistem radar mereka kepada negara-negara lain,tu je.. try tanya Indonesia depa ada share tak radar plot yg di syak ki MH370? Habuk pun tarak. Perkara ini dah memang rahsia.. ni bukan isu lembab ke, radar tak power ke, seher tak kuat ke... keupayaan radar2 military ni memang rahsia..

Bukan tak mampu dan bukan tak boleh.. TAPI KAMU TU YANG TAK BLEH TENGOK tu je.

Anyway peta ni sebenarnya lebih detail, aku terpaksa sensorkan dan simplekan. malah distance dan radius tu semua bukan betul just indicatif je.

Jadi ingat la wahai geng2... MH370 memang di kesan dan di track oleh TUDM .. masalahnya cuma TUDM tak bleh share ke public tu je. Sumber

No comments:

Isu Terkini

get this widget here