Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Sunday 4 January 2015

Ngeh, Nga Untung Projek Balak Kelantan Tapi Sesen Tak Bantu Mangsa #Banjir

Ngeh dan Nga cukup berbahagia menikmati peluang melabur dalam projek pembalakan di Kelantan. Tetapi bila pembalakan di Gua Muang menjadi punca banjir besar di Kelantan. Bukan sahaja dua ekor tidak membantu malah sesenpun tak bantu mangsa banjir di Kelantan. Rujuk cerita yang pernah menggegarkan pada 2012 di berita Harian:

Pengerusi DAP Perak mengaku buat pelaburan
Ipoh: Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham mengaku beliau dan sepupunya, Nga Kor Ming yang juga Setiausaha DAP negeri itu, melabur dalam syarikat Upaya Padu Sdn Bhd yang mendapat projek pembalakan di Kelantan.
ADUN Sitiawan dan Ahli Parlimen Beruas itu berkata, mereka menyertai perniagaan berkenaan selepas diajak oleh anak guam mereka untuk melabur.

“Kami adalah sebahagian daripada pelabur dan semua transaksi diketahui oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN). Saya sudah tulis surat kepada LHDN,” katanya pada sidang media di sini semalam.

Diberi tanah balak lebih 4,000 hektar
Beliau mengulas dakwaan blog Pisau.net sebelum ini yang mendakwa mereka melalui Upaya Padu diberi tanah balak lebih 4,000 hektar di Gua Musang, Kelantan sebagai balasan membenarkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, menjadi Menteri Besar selepas Pilihan Raya Umum 2008. 
Kelmarin, EXCO Kanan Kerajaan Perak, Datuk Hamidah Osman, berkata carian di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mengesahkan Koo Ham dan Kor Ming adalah dua daripada enam ahli lembaga pengarah syarikat berkenaan. 
Ditanya mengenai pendedahan dokumen dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) bahawa beliau mengeluarkan jutaan ringgit untuk projek berkenaan, Koo Ham berkata: 
“Ini dibuat sekumpulan pelabur, apa yang dia (Hamidah) ada hanya satu dokumen saja. Sebagai seorang peguam, saya tidak boleh beri (dedahkan) semua transaksi.” (Baca lanjut disini)

Lihatlah kerakusan DAP mendapat projek tetapi langsung tiada rasa kemanusiaan membantu membaik pulih infrastuktur seperti jambatan Gua Musang yang runtuh akibat banjir. Langsung tiada keinginan membantu meringankan beban mangsa banjir akibat balak hanyut merempuh dan memusnahkan rumah mereka.

Patutlah ramai puak-puak PAS macam kecut perut seperti Husam Musa cuba salahkan TNB dan Nik Abduh cuba salahkan Empangan Thailand. 

Sekarang balak punyai pasal kroni makan untung tetapi bila bab membaik pulih kerosakan berjuta kerajaan pusat dipertangungjawapkan. Mana tokey-tokey balak yang kaya raya adakah mereka menghulur sebarang bantuan? 

1 comment:

Anonymous said...

Kelantan RED WARRIORS sah cuma Pondan-Pondan yang berlagak bodoh-sombong, berlagak gedeber, hakikatnya lemah lembut, pondan, dayus lebih teruk drp betina dan pondan Jalan Chow Kit.

RED Warrior tak berani tegur Kerajaan PAS Kelantan, tak beri persoal kemana halatuju Islam Kerajaan Pas Kelantan, kenapa beri Tanah Balak pada Dap Lahanat Nga & Ngeh Bersaudara, hingga mereka jadi Jutawan Kaya Raya, Puak Pimpinan Pas Kelantan Makan Rasuah simpan duit, Rakyat Kelantan makin miskin..

Puak Red Warrior Ibu Kota MELIWAT orang kampong, mencelakakan kehidupan Mak Bapak, Ibu dan Ayah, sanak saudara kerana menyebarkan Dakyah Puak Pimpinan Rasuah Pas..

Para Pemimpin PASMA Kerajaan PAS Kelantan Perasuah Tegar.., Husam Musa kaya raya...Dr Hata Ramli Kaya Raya...

Red Warrior memang macam PONDAN...Lembik, Longlai..cuma tahu memuaskan Nafsu di Takbai, Golok..Minom lah kat sana puas-puas, balik Kelate jadi alim balik...

Biar lagi banyak malapetala, bala turun di Kelantan, disebabkan masyarakat Kelantan, memang macam itu...tak mahu mengubah nasib, apa lagi menegakkan kebenaran.

APA RED WARRIOR ADER TELOR KER?

Isu Terkini

get this widget here