Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Monday 7 May 2012

Siapa Sangka Rupa-rupanya Nik Aziz Buta Sebelah Mata

Siapa sangka selama ini Nik Aziz buta sebelah mata sebab itu di tidak nampak dengan jelas apa yang dipersaksikan di depan matanya. Sekarang baru terjawap persoalan mengapa Nik Aziz seringkali gagal menyumbang kepada penyatuan islam  dan dengan siapa dia berurusan? Sebab tiada Siapa Sangka Rupa-rupanya Nik Aziz Buta Sebelah Mata.

Ada banyak kes yang boleh dikaitkan dengan sikap Nik Aziz yang buta sebelah mata terhadap apa yang berlaku di Malaysia. Yang terbaru Nik Aziz telah menyerang Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia yang memutuskan haram untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru hara dan kekacauan dalam negara.

Nik Aziz menegaskan bersetuju bahawa perhimpunan bertujuan untuk mencetuskan huru hara dan merosakkan harta benda adalah haram, perhimpunan Bersih 3.0 tetapi tidak bersetuju kerana "Himpunan ini menggariskan lapan tuntutan untuk membersihkan pilihan raya bukannya mencetuskan huru-hara jauh sekali untuk menjatuhkan kerajaan melalui jalan raya,"


Persoalannya jika bertujuan untuk menyuara hak menuntut ketulusan Pilihanraya, kenapa Nik Aziz buta biji mata tidak menyokong cadangan kerajaan untuk diadakan di dalam mana-mana stadium? Bukankah itu dapat menghindar dari berlakunya rusuhan.

Kadang-kadang Nik Aziz bercakap terlampau pandai tetapi buta biji mata semasa hendak memilih kawasan diadakan himpunan. Sepatutnya sebagai orang yang merasakan bijak pandai? Akan ambil kisah atas faktor-faktor keselamatan negara dan faktor boleh berlakunya rusuhan. Tiada siapa hendak menghalang mereka berhimpun tetapi cara mereka berhimpun lebih kepada untuk melahirkan keadaan rakyat bertindak merusuh dan ganas. 

Yang menghairankan kenapa Nik Aziz tidak memberi amaran kepada Unit Amal PAS yang sengaja mencari pasal dengan polis dengan merempuh kawalan polis dengan harapan berlaku pergaduhan antara polis? kenapa Nik Aziz diamkan hal itu. Nik Aziz sepatutnya berlajar didik Unit Amal dan pengikut-pengikut PAS supaya mereka pandai menghormati perhimpunan aman. Berlajar jangan jadi Perasit Islam Semalaysia. Kalau tidak boleh, tidak payah hendak jadi pandai pula mempertikaikan keputusan Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia. 

Memang sah dan Siapa Sangka Rupa-rupanya Nik Aziz Buta Sebelah Mata

1 comment:

Anonymous said...

Sebab itulah agaknya ada yang beranggapan bahawa Dajjal telah turun sebgai tanda dunia akhir zaman.
Dajjal dah turun di Pulau Melaka.
Wallahuaklam.

Isu Terkini

get this widget here