Jadilah Pengikut Pecah Palak Mikir

Thursday, 17 April 2014

Nah Kau Wardina Di Basuh Ustaz Don, Ustaz Dhiya & Ustaz Mustaffa Kaw-kaw




Semalam Wardina atau nama sebenarnya Safiyyah Fadlullah Wilmot, 35, menggunakan media sosial menghentam Ustaz Don Daniyal dengan memuatnaik video yang telah diedit kononnya dikatakan tidak membuat rujukan terlebih dahulu sebelum membuat ceramah. rujuk pada pautan ini

Hari ini Ustaz Don Daniyal tampil untuk menjawab segala tuduhan yang dilemparkan oleh Wardina Fadlullah Wilmot terhadap dirinya.

Ustaz Don mengatakan adalah tidak adil dengan memuatnaik video yang telah diedit daripada ceramah-ceramahnya kemudian menggunakan video tersebut untuk menghentam dirinya.

Menurut Ustaz Don, Wardina pernah membuat kenyataan supaya pemilik media sosial supaya tidak memuatnaik perkara-perkara yang dilarang melalui media sosial tetapi beliau sendiri yang melakukannya.

"Apakah niat sebenar Wardina memuatnaik video yang telah diedit sekerat-sekerat itu kemudian menghentam saya, adakah bertujuan baik atau sebaliknya, kebiasaannya video sekerat-sekerat ini hanyalah untuk tujuan propaganda", kata Ustaz Don


Wardina disarankan supaya berjumpa ustaz atau alim ulama bukannya menggunaka ustaz goggle, facebook atau twiteer. Apakah video itu menjadi satu dalil kepada Wardina untuk menghentam orang lain.


Ustaz Don saran supaya Wardina hadir dalam ceramahnya bukannya hanya mengambil daripada video sekerat-sekerat supaya wardina tahu sepenuhnya apa yang beliau inginkan sampaikan itupun jika beliau ikhlas.


Siapa yang buat video sekerat-sekerat ni, apa tujuannya selain daripada untuk tujuan propaganda, jika mereka ikhlas kenapa perlu edit video tersebut.


Saya juga tidak kata saya betul semua, saya manusia biasa dan semua manusia tidak sempurna tetapi ada orang yang memilih-milih dalam menghentam jika orang itu tidak dalam ahlinya atau sekutunya. Mungkin saya selalu kerap keluar di TV Alhijrah menyebabkan ada orang yang tak senang duduk. Saya Redha dan saya buat dengan penuh ikhlas.


Ustaz Don hairan kenapa wardina memilih individu untuk dihentamnya, apabila kafir menghina Agama Islam kenapa Wardina diam.


Saya tak kenal pun dengan orang yang buat video itu, tak kan saya tak buat rujukan dalam setiap ceramah saya. Sebagai seorang penceramah sudah semestinya saya membuat rujukan terlebih dahulu sebelum membuat sebarang ceramah.


Saya tak pernah cari pasal dengan sesiapa pun, antara bahan rujukan saya tentang Bani Tamim adalah saya membuat rujukan dengan Ustaz Badlishah.


Pendapat dan teori memang ada dikalangan ulama mengikut hadis-hadis.


Saya teringat satu kisah Juraij yang telah difitnah oleh seorang pelacur yang sangat cantik berkata, 'Jika kalian menghendaki, aku akan memberinya fitnah.'


Sebab utama Wardina mengecam Ustaz Don adalah kerana ada staf dalam TV Alhijrah yang tidak senang apabila ustaz Don mendapat surat jemputan ke United Kingdom dan staf tersebut mungkin ada sedikit sakit hati, kemudian staf tersebut dikatakan mengedit video itu dan meminta Wardina menghentam Ustaz Don Daniyal melalui video tersebut...Wallahualam...


Ustaz Don Daniyal menasihati, kepada sesiapa yang ingin mengetahui dengan lebih lanjut mengenai ceramah saya sila berjumpa dengan saya, saya sentiasa menerima sesiapa sahaja dan pintu pejabat saya sentiasa terbuka dan bukannya dengan melihat hanya pada video yang diedit sekerat-sekerat kerana itu merupakan propaganda untuk menjatuhkan seseorang.

Selepas ini jika ada lagi orang mempertikai ceramahnya Ustaz Don tidak akan menjawab lagi kerana ini akan mengundang pelbagai persepsi negatif.

16 comments:

Anonymous said...

Kalau seseorang itu menganggap dirinya bagaikan cawan yang penuh maka dia takkan dapat belajar apa-apa lagi... sentiasalah berzuhud dalm menuntut ilmu Allah.

Saya nasihat Wardina, jika dia ikhlas dalam menjalankan hukum-hukum Allah.. berzuhudlah dan jika nak menegur, tegurlah cara berhemah dan mengikut lunas-lunas Islam (Saya kira sebagai seorang orang terkenal, tiada masalah baginya untuk berjumpa secara bersemuka dengan Uztaz untuk dapat penjelasan dan penerangan). Jangan dibuat persepsi dan ingatlah sebahagian besar pesepsi itu adalah Fitnah.

Saya bersetuju untuk Ustaz Don tidak lagi menjawap apa-apa tuduhan kerana itu adalah lebih baik bagi dirinya.. Wallahualam

Anonymous said...

saya meminati Ustaz Don (UD)sjk prtama kali dgr ceramah beliau kt sebuah surau taman aman putra puchong. orgnya baik n sgt rendah diri n yg plg pntng sgt menghormati org.. sjk tu saya trs jika brpeluang akn mendengar ceramah beliau.. saya branggapan beliau spt kmpln nasyid Raihan.. pencetus lagu2 nasyid dizaman modern ini.. UD plk pd saya adalah pncetus ceramah ustaz2 muda masa kini..
tntng komen wardina trhdp ceramah2 UD, saya x brp nk komen sbb saya bkn seorg yg mahir tntng agama. namun pd saya cara wardinah lakukan komen melalui maya trbuka bukanlh satu tindakan bijak.. wardinah blh saja trs direct pd UD o ulama2 n mufti2 kita. sejjrnya saya ckp.. cara wardinah buat ni sbnrnya ada niat... kot2 slps komen mengarut yg dia buat, peluang akn lari pd dia.. slalunya ini yg brlaku bila seseorg buat benda JAHANAM spt yg BETINA ni buat.. (maaf BP aku dh mula naik dh ni).. ASTAGFIRULLAH........
betina ni saja cari nama sbb dia bkn siapa2 pn.. entahlh, knp DS najib lantik dia.. sumbangan apa yg tlh betina ni buat.. ZERO... LNGSUNG X ADA SUMBANGAN...
ingat azab ALLAH SWT wahai wardinah... kau prnh diuji ALLAH apabila rmh kau dipecah msk.. mngkin ada sesuatu yg x elok prnh kau, suami o family kau yg lain lakukn.. kita x tau tp ALLAH tau..
justeru itu, jgn sampai ada azab yg lain ALLAH turunkn pd kau anak beranak.. msh ada masa buat kau BERTAUBAT, brhntilh buat bnda2 bangang ni.. nk cari nama.. aku rasa x payah lh.. lg elok kau TAAT seTAATnya pd suami n rumahtangga kau.. itu jalan lurus nk ke syurga.. semudah2nya utk dpt ke sana.. oh iya... iklan kau anak beranak bila tengok, rasa2 mcm nk pecahkn tv.. sayang plk..
"kenapa".. "kenapa".. sebab kau bodoh n bangang..
oh iya, satu lg.. kata nk hijrah ke australia ya... dengan penuh rasa kesukaan, kegembiraan n keterujaan... PI LAH... klu blh dlm masa trdkt ni lg bagus..
tp sblm kau ambil keputusan nk pi sana.. pernah x kau trfikir akn makan pakai tatacara kehidupan sbg seorg suami tnpa kau disini nnti.. amatlh bsr DOSAnya tu tinggalkn suami hanya utk segulung MASTER..
berlagaknya kau ni... kt malaysia kn blh buat semua tu.. hanya belajar je... utk sebuah nyawa dgn izin ALLAH Tun Dr Mahathir pn buat pembedahan kt sini.. NYAWA... apalh sgt segulung... entahlh...
lastly, apa pn yg nk kita buat, jgn diuar2kn.. x dpt apa... riak tu... wassalam

Anonymous said...

Siapa pulk anon yg emosi lbih kt atas ni.aku rasa dosa ko mngutuk n mngata wardina tu jauh lbih besar dr wardina n ustaz don sndiri.wardina n ustaz ada gk hujh, ko kosong

Anonymous said...

Jeleknya dan jijiknya akhlak anda mengata yg bukan2 kpd Wardina.. jelaslah anda jauh lebih hina dan teruk dari Wardina.. innalillah.
Eloklah sdra minta maaf dgn Wardina, sebelum trlambat.
Apa yg Wardina tanya, pohon penjelasan dan pencerahan dari ustaz Don tu tak salah, baguslah.. isu ini dahjd public, jd eloklah ustaz Don jawab secara terbuka dgn jelas, tanpa meremehkn atau menghina peribadi penanya.
Sifat mulia seorang ustaz ialah tawadhuk, dan terimalah teguran2 org awam dgn hati yg trbuka.... Allahu'alam.

Anonymous said...

ek eleh wardina tu sape na kritik ustadz, pelik nape bangsa melayu lebih agungkan artis dari ulamak.wardina tu dulu tak pakai tudung love bite kat leher kiri kana mse study kt candfad tu hape? ni la prob bile bru pakai tudung terus nk jd ustazah ulamak segera puii!!!

apepun bangsa melayu semakin bodoh dan bangang, jahil kera na lebih agungkan artis dari golongan agama dan agungkan golongan yang ada rupa, harta dari ilmu

Anonymous said...

Menegur ustaz Don dgn cara gunakn apa cara sekalipn secara terbuka, tidak manis dari segi akhlak islam. Itu juga sedikit sebnyk menjejaskn maruah ustaz. Lebih baik ditegur secara hubungi terus ustaz terbabit. Satu lgi....tidak juga elok kite mencaci maki wardina...walaupn kite tidak suke dgn tindak tanduknye. Harap beri teguran bermanafaat.

Anonymous said...

Amboi, sedapnya bahasa nak menegur seorang ustaz yg banyak ilmu agama drp diri awak sendiri. Suluh dan mahasabah diri wahai wardina dan sesiapa sahaja yg 'KONON' pandai sangat tentang ilmu agama walaupun baru berhijab setahun jagung. lebih baik jaga diri semdiri,dan keluarga, dapat jgk pahala untuk ke syurga.Lagi 1 xpayahlah selalu sgt nak tunjuk family awak tu, meluat tengok......mcm anak awak je yg pandai, belum besar lg dh besar baru tau perangai anak-anak sebenar,kecik semua nmpk baik..cpt2lh nk pg ke Australia tu, kami yang xsuka awak, xsbr2 nk tengok awak keluar dr bumi Malaysia ni. lg 1 nak pesan bila nak posing gmbar xpayahlah nk tonggekkn punggung 2, berdosa nanti, xguna pakai tudung klau nk tunjuk kt orang,..isyy xsuka betullah kt awak...

Anonymous said...

Yang hampa dok bising bising ni, hmpa yakin ka wardina tu salah? Tak kan tak boleh tegoq kot. Ust don bukan nabi. Ada silap. Lagipun betui pa wardina cakap. Dia suruh orang kaji balik secara ilmiah. Hmpa tu yg bodoh totok. Marah? Pi check balik video balas ustaz don. Mana ada dia sebut nama wardina. Penilus rencana ni oun dajjai dok pi pelaga orang.

لا يدخل الجنة ابنميمة

Batu api tak masuk syurga hmpa tau. Aku bagi ayat quran ni. Hmpa jgn bangkang kata bukan ayat quran. Aku blajaq mesir. Hmpa sapa nak lawan?

Dah tau kurang berakal dan ilmu pi la belajaq. Awat hmpa tu dok berkepit dengan wardina ka kata dia tak blajaq? Kalau dok berkepit takpa la tau peribadi dia cmna. Srmbang dok pom pam pom pam. Hujah tak dak. Kira dok nak balun ja. Puiii

aishah sha said...

Yg ni sy x stuju...siapa die dlu x penting lg..yg penting siapa die skg...org dah berubah xyah la nak kait2 ngan zmn jahil dlu..

Firdaus Hamat said...

Banyak yg mengaku kenal Tuhan ttp banyak yg memperbodohkan Tuhan.

Labu said...

Syok sendiri wardina ni...

Anonymous said...

apabila primadona berbicara.. cakap tak guna otak.. akal ade 1, so orang laki kena faham... mulut lagi laju dari otak....

Anonymous said...

Kot ye nak menegur pon, g ar jmpa face 2 face. Sblm tu pastikan diri tu dh bagus. Org tu p ngaji kat mana? Ang ngaji tang mana? Ada akai taruh kat lutut. Ang nk aibkan org ang sndri yg aib. Apa punya turrr

Anonymous said...

yg nk menegur org semua kena bagus ke? kalau teguran ke arah kebaikan terima je dr sesiapa pun...

Anonymous said...

HAHH??? PENUH LoVE BITE KAT LEHER KIRI KANAN??? WOWW.. DAH LA GEBU,... PAS TU TEGUR ULAMA'??? HAHAHAHAHA... MINAH LOVE BITE, OH MINAH LOVE BITE... YUMMMYYYYYYY

Manchit KimyOwh said...
This comment has been removed by the author.

Isu Terkini

get this widget here